דיוקן היוצר – תכנית הלימוד של המרכז לתיאטרון של עכו

נפתחה ההרשמה לשנה"ל תשפ"ז 2026-2027

על דיוקן האמן היוצר - מסלול לימוד לאמנים יוצרים

דיוקן היוצר  הינה תכנית לימוד לפיתוח וליווי תהליכי יצירה המיועדת לאמנים המעוניינים לגבש יצירה חיה ולהעמיק בחקר היכולות הפרפורמטיביות שלהם.

התכנית, שפונה ליוצרים ואמנים מתחומים שונים, מאפשרת לימוד מרובד של אמנות הבמה, תיאטרון, מחול ופרפורמנס במפגש עם דרכי עבודה ופרקטיקות יצירה מגוונות.

משתתפי התכנית יעברו התנסויות לשכלול כלים מתוך תפיסה בעלת מסורת של תיאטרון פסיכו-פיזי, כשבלב התכנית גיבוש היצירות האישיות.

 

במסגרת הדיוקן מקבלים משתתפי התכנית מעמד של ׳אמן אורח' (רזידנסי) תחת כנפיו של ׳המרכז לתיאטרון של עכו׳. לרשות המשתתפים יעמדו חללי עבודה לאורך השבוע לקיום חזרות וכן ייזכו לתנאי הפקה עוטפים של המרכז. בנוסף יוזמנו להשתתף בכלל פעילויותיו הענפות של התיאטרון.

בסיום השנה יתקיים ערב יצירות אשר יחשוף לראשונה בפני קהל את עבודות משתתפי התכנית. מתוך העבודות ייבחר קובץ אשר יציג במסגרת בפסטיבל עכו לתיאטרון אחר, סוכות 2027. 

 

הצוות המנחה מכוון את האמנים המשתתפים ליצירת עבודה מקורית בה היוצר המבצע הוא לב היצירה. ע״פ שפת עבודתו של המרכז לתיאטרון עכו, נעשה שימוש בחומרי החיים, האישיים והקולקטיבים לגיבוש יצירות המתכתבות עם המקום בהקשר חברתי, פוליטי ואוניברסלי, בדגש על דיאלוג בין תרבותי כמשקף ויוצר מציאות.

תכנית הלימודים

תכנית שנתית // הלימודים מתקיימים אחת לשבוע ימי שני בשעות 10:30-18:00

משך תקופת הלימודים היא כ- 8 חודשים : 

סמסטר ראשון // מורכב רובו ככולו משיעורים וכיתות אמן, בהם נכיר ונתנסה במחקר מעמיק של דרכי עבודה גופנית-יצירתית.

סמסטר שני // שילוב השיעורים הליבה (הקבועים) עם זמן עבודה אישי בליווי אחד ממנחי התכנית.

סמסטר שלישי // מרבית הזמן יוקדש לגיבוש היצירות. נתבונן בתהליכי היצירה, נשים לב אל שלביה וניתן את דעתינו בעקבות היצירות הנרקמות.

במהלך הסמסטר השני והשלישי מתקיימים ימי צפייה בהם יציגו המשתתפים מתוך יצירותיהם הנרקמות.

במקביל למפגשים הקבועים ישולבו בתכנית סדנאות אמן בהנחיית יוצרים ואמנים פעילים המתכתבים עם רוח היצירה של תיאטרון עכו.

בנוסף לימי הלימוד הקבועים, מתאפשרות חזרות אישיות במהלך כל השבוע.


ניהול אמנותי: סמדר יערון

ניהול התכנית: רן בן דרור

מנחים: סמדר יערון, אסנת שנק-יוסף, רן בן דרור, מוני יוסף, פנצ'ו אידלברג ואמנים אחרים. במקביל למפגשים הקבועים ישולבו בתכנית סדנאות אמן בהנחיית יוצרים ואמנים פעילים המתכתבים עם רוח היצירה של תיאטרון עכו.

 

תהליך ההרשמה  – 

1. יש לשלוח קורות חיים, קטעי וידאו של עבודות קודמות (במידה ויש) וכל מידע רלוונטי אחר, ולהוסיף כמה מילים על הקשר לעולם היצירה ו/או ציפיות מתכנית הלימוד. כתובת למשלוח חומרים: acco.tc@gmail.com

2. ימים פתוחים למתעניינים יתקיימו בימי שני 13:00-18:00 בתיאטרון עכו (גישה נוחה לרכבת) בתאריכים :  20.7 // 7.9 // 14.9 // .5.10 

היום הפתוח כולל : שלוש סדנאות קצרות ושיחות אישיות עם המנחים, בו תוכלו לקבל טעימה מ׳יום העבודה׳ שלנו ונוכל אנחנו להכיר אתכם.

ההשתתפות ביום פתוח הינה ללא עלות ובהרשמה מראש. 
3. ההרשמה למסלול "דיוקן היוצר" מותנית בהשתתפות ביום פתוח. 

 

שכ״ל : 8,500 ש"ח

תכנית "דיוקן היוצר" מוכרת לגמול השתלמות למורים. התכנית משלבת בין תהליך עומק אישי ויצירתי לבין רכישת כלים פדגוגיים ייחודיים, המאפשרים למורים להשביח את איכות ההוראה ולפתח שפות ביטוי חדשות בכיתה.


בחסות ׳המרכז לתיאטרון של עכו׳ המהווה גם את משכן פעילותו של ׳דיוקן היוצר׳ – במתחם העתיק והמרהיב בעיר העתיקה של עכו, מאפשר תהליך שקט, מעמיק ואינטנסיבי.


מידע נוסף בעמוד הנחיתה של התכנית

אירוע הסיום בצל הקורונה
2020-2021

צילום: אבי ניניו

לפרטים נוספים, השאירו הודעה ונחזור אליכם בהקדם:

    בוגרי דיוקן האמן היוצר

    אחדות מבוגרות המסלול זכו בפרסים יוקרתיים בתחום תיאטרון הפרינג':

    סנאית בן געש זוכת פסטיבל תיאטרונטו 2016 להצגות יחיד "עדות מהזמן שאחרי" https://goo.gl/UUJDQ7

    קורין וולך זכתה בציון לשבח בתיאטרונטו 2018 על עבודתה

    חגית שורש ייצגה את ביה"ס דיוקן האמן היוצר עם היצירה "שימלה" בפסטיבל אינטימדנס 2018

    זהבית ויקינסקי – מיטרני – הופיעה בפסטיבל עכו 2018 בהופעת בכורה ובפסטיבל אלפא ה – 13 כיום מציגה את עבודתה במרכז לתיאטרון של עכו וברחבי הארץ.